מנשה בטיטו

כיצד אמנים מקישים לתהליך היצירתי החמקמק שלהם

לתהליך היצירתי

בהתחשב במדעים שמיפו את הגנום האנושי מאז שנת 2003, זו יצירתיות מעט מוזרה עדיין נותרה תהליך חמקמק יחסית. על פי תקני מילון טהורים, היצירתיות מוסברת כיכולת לבוא עם רעיונות חדשים ושימושיים.

עם זאת, היצירתיות חיה על ספקטרום. זה משהו שכולנו משתמשים בו מדי יום, בין אם במשחק הטטריס המוכר שמתאים הכל למדיח כלים שכבר מלא, ובין אם בוחרים מה ללבוש לאחר שדחף יום כביסה עוד שבוע.

אולם היצירתיות שייכת גם למאוואריקים האמנותיים, מפסלים וציירים של המאה ה- 14 ועד ראפרים בסגנון חופשי של ימינו.

היו מספר מחקרים שיטות אלו מגבירות את היצירתיות.

בעניין זה, המדע אומר שאתה צריך לשתות תה , לחבק סביבת עבודה כאוטית או , ולעבוד בבית קפה עמוס לרעש הרקע. עם זאת, מדובר בתיקונים אקטואליים בלבד, ובוודאי שלא יהפכו אתכם להוגה יצירתי יותר פנימי, וכאן קורה הקסם האמיתי.

מדוע אנשים מסוימים נראים יצירתיים יותר מאחרים?

מחקר חדש יחסית שפורסם בתחילת 2019 על ידי אוניברסיטת הרווארד מציע כי אנשי מקצוע יצירתיים – אנשים העובדים במאמץ יצירתי – נוטים להשתמש ברשתות מוח שונות לכל משימה נתונה.

לאורך כל הניסוי, החוקרים מצאו כי יוצרי הדופן יוצאי הדופן הללו מערכות מוח המופעלות בו זמנית הפועלות בדרך כלל בממגורות. לדוגמה, "רשת ברירת המחדל" מופעלת בדרך כלל כאשר אנו חולמים בהקיץ, נזכרים זיכרונות, חושבים על העתיד, או בדרך כלל מאפשרים למחשבות שלנו לנדוד ללא משימה או מטרה ספציפית.

בדרך כלל זה מבוטל כאשר "רשת הבקרה המנהלית" פועלת, כאשר אתה צריך לשים לב ולהתמקד במשהו לפניך.

אלה בניסוי שהפיקו רעיונות יצירתיים יותר הראו פעילות ברירת מחדל של בקרת רשת ובקרה בה בעת, ואילו ג'ו לא-קריאייטיב-אט-סמית 'רק הפעיל כל רשת בנפרד. (ראו דימות סריקת fMRI, כאן .)

במילים פשוטות, אנשים בעלי דירוג גבוה ביצירתיות מסוגלים לעסוק באזורים מוחיים שלא בדרך כלל עובדים יחד, וזו פעולה זו של שיתוף פעולה ברשת שמאפיינת תובנות יצירתיות.

איך אנשי המקצוע היצירתיים האלה עושים את זה?

האם יש אנשים שיצרו טקסים נפוצים ומשתתפים בה כדי להחיות את מנועי מערכות המוח האלה? (מבקש חבר.) דיברתי עם אמנים שונים על האופן בו הם משתמשים בתהליך היצירה שלהם כדי לגלות:

"כל היצירות שלי מתחילות ברגש שאני רוצה להעביר, או בחזון של איך תיראה היצירה הסופית ואיך אני מקווה שזה ירגיש אותך," אומרת אמנית הזכוכית אנה קורנס .

עבודה עם זכוכית חמה דורשת דיוק, סבלנות ולעיתים הכרה בכך שלכוס לעתים קרובות יש סדר יום משלה. במקום לדאוג לבוא לידי ביטוי "הרעיון הגדול הבא" שלה, קורנס נוקטת בגישה יותר להיות-עם-ההווה לאמנות, ומגלה כשהיא רודפת אחרי יופי והרפתקאות, ומעריכה את "הדברים הקטנים שהופכים את החיים לאבסורד ומרתק. , "השראה אמנותית באה באופן טבעי.

"מכיוון שההשראה היא בעצם בכל מקום, אני מרגיש שהיצירתיות פשוט מסתבכת נצנוץ קסם בלתי מוחשי לצורה פיזית, בכל צורה שהיא תופס", מסביר קורנס. הסביבה היצירתית האידיאלית שלה מורכבת מ"עידוד הסחה.

" היא עובדת לצד שלושה מפוחי זכוכית אחרים שמתחלפים בבחירת מוזיקה פועמת ומשוחחת (או מדי פעם הפסקת ריקודים) כדי לשמור על הניצוץ היצירתי. (אם אינך מכיר את התהליך של ניפוח הזכוכית, נטפליקס הוציאה סדרה חדשה Blown Away שתגרום לך לרצות לתפוס נקודה.)

עם זאת, אמנים אחרים כמו פייג ', אמן אלקטרוני ודי ג'יי בינלאומי, עובדים בדרך מתודולוגית יותר. "בתחום תחרותי, רשימת צ'קים ספציפית למנות המסייעות לך להיכנס למעצמת העל היצירתית שלך היא הדרך ללכת", אומר פייג '. "מבחינתי ישנם כמה חוקים של MUST כדי ליצור את המוזיקה הכי טובה שאפשר."

זה כולל כל דבר, החל בתעדוף שנת לילה טובה, לקפה של בוקר, להאזנה למוזיקה שמחה או פודקאסט לעזרה עצמית תוך כדי הסתובבות ברחוב כדי להכניס אותו למצב רגוע, השראה, אנרגטי ומלא חשיבה, בו היצירתיות שלו משגשגת .

ואם פעימותיו פשוט לא צונחות נכון? "אני אברח מייד להפסקה קטנה, קרוב לוודאי בחוץ או איפשהו עם אור טבעי – חדר חשוך הוא מגרסה של יצירתיות."

נראה כי הנוסחה שלו עובדת; הגרסה המחודשת שלו מ- "Land Down Under" הרוויחה 12 מיליון זרמים וספירה.

הולי חאתם , המאיירת הנמכרת ביותר בניו יורק טיימס מספר 1 הנערה היקרה , יש גם טקס בוקר מנצח שהיא עוקבת באדיקות. "כשאני מתגעגע ליום, היצירתיות שלי לא זורמת בצורה חלקה", מודה חאתם.

היא מתעוררת מדי יום בסביבות השעה 17:30 , עושה מדיטציה וכותבת ביומן הכרת תודה, עם כוס תה בקרבת מקום. נשמע ששניהם קראו את המחקרים המעודכנים ביותר ליצירתיות.

עם זאת, פייג מדגיש, "אני לא חושב שיש שגרה קבועה לכולם. החלק החשוב ביותר הוא לזהות אילו דברים הופכים אותך לגרסה הטובה ביותר של עצמך ואז לנסות למצוא דרך להתאים אותם ליום או שבועך, מכיוון שכך אתה יכול להיות יצירתי באמת. "

לארכיטקט ובמייסד שיקגו DMAC Architecture , דוויין מקוון, יש תיאוריה דומה בנושא היצירתיות. "אין 'שקית טריקים' אלא אמון בתהליך היצירה.

" היצירתיות של MacEwen יכולה להיות די ספונטנית ומיידית, ולכן עליו להיות נוכח ושומר מצוות בכל עת. אבל זה לא אומר שהוא מחכה להשראה להכות. "כשאני מוכן להכניס את העבודה ולסמוך על התהליך – לשבת ולצייר ולהיות שקוע בפרויקט – אז פתרונות נפלאים ויצירתיים הם התגמול."

האם משהו במיוחד מעצבן יצירתיות? אולי המפתח הוא בהימנעות מדברים מסוימים, כמו חדר חשוך כפי שהציע פייג '.

כמה מהאמנים שראיינתי הזכירו לכבות את הצליל מהטלפון שלהם, לא בדקו מיילים והסירו את הסחות הדעת מהמטלה שעומדת לרשותך. עם זאת, ייתכן שהצייר המורליסטי והמופשט קולטון סיגר ניסח זאת בצורה הטובה ביותר. "אמנות לא יכולה להיות בסגנון" לייקים ", כמה עוקבים העבודה תקבל לי, הכסף מהמכירה, או אפילו אם אחרים יהיו מרוצים מכך. מחשבות אלה תמיד מפתים, אך הן משבשות את תהליך היצירה.

ההיבט החשוב ביותר בתהליך היצירה שלי הוא שהעבודה צריכה להיות השתקפות של האני האמיתי שלי. "

ערכה של אמנות מובן מאליו באופן סובייקטיבי למדי, אך נראה כי לפחות בקרב אמנים, ערך היצירתיות די יציב. על ידי אמנים אלה תואר תהליך זה כ"מפתיע "ו"השראה", לעתים קרובות מטבעו או צורות אמנות אחרות. עם זאת, בסופו של דבר, רבים כינו יצירתיות דרך חיים.

"יצירתיות היא לא סתם דבר שאמנים עושים," אמר הסופר הדדי גודריך. "זה הכל, הכוח היצירתי של היקום, מהמפץ הגדול וצורות החיים הראשונות המבעבעות; זה מה שאנחנו בני האדם עשויים ומה שמניע אותנו. "

גודריץ 'מצאה את השראתה היצירתית במה שחלקם רואים כפעילות שגרתית למדי: דיבור בשפה שנייה. לשוניה בשפה האנגלית (בשפת האם שלה) ובאיטלקית, היא כתבה את הרומן הראשון שלה אבוד ברובע הספרדי (שיוצא בקרוב באנגלית) לגמרי באיטלקית, כפי שגילתה רק באיטלקית היא מגיעה לזרימה היצירתית המיוחדת ההיא. זרימה שתיארה כ"איפה יגיעו אלי משפטים יפים, כאילו מבחוץ, ואני פשוט כותבת אותם. "

זהו מושג שרק כמה אחרים ניסחו; הרעיון שיצירת אמנות חושפת את עצמך בפניך, במקום שאדם מדמיין אמנות לכאורה מאפס. ככותב, אני חווה את זה בעצמי.

כשאני מקבל השראה במיוחד (וזה לא תמיד בזמנים נוחים, אכפת לך) משפטים, או אפילו פסקאות מלאות, מחליק לי באוזן שכבר לבשתי למסיבה. יש לי עשרות פתקים שנשמרו בטלפון שלי בניסיוני לתפוס את הביטויים לפני שהם נעלמו. מחבר אכל, התפלל, אהב אליזבת גילברט דיברה ב TED שיחה 2009 על תחושה זו ממש וכיצד היא מספרת בבדיחות רעיונות המציגים את עצמם בזמן שהיא מנסה לישון, "תחזור מחר. "

נראה כי אנשי המקצוע היצירתיים האלה, למרות שהם מפעילים תהליכים שונים בהרבה כדי להגיע ולהפיק את אומנות השיא שלהם, כולם רואים כבוד דומה לחוסר המוח של היצירתיות – מנשה בטיטו יודע שרואים בה יותר הרחבה של עצמם, כמו משקפיים שעוזרים לראות את העולם בצורה יותר ברורה, ולא משהו שאתה מדליק או מכבה. אולי זו הסיבה שרשתות המוח שלהם אף פעם לא מבטלות. נראה כי אין מדע מדויק להקפדה על היצירתיות שלך, אבל זה בדיוק מה שנותן לה Je ne e sais quoi . מיכאלאנג'לו אמר במפורסם, "ראיתי מלאך בשיש וגולף עד ששחררתי אותו לחופשי."

אולי המפתח ליצירתיות הוא פשוט להיכנע לתהליך שלך עד שתגיח עם זוג המשקפיים שלך כהים כהים.